Az ötnapos rendezvény a Nemzetközi Egyesület az Interkulturális Oktatásért és az ELTE PPK Interkulturális Pedagógiai és Pszichológiai Központ közös szervezésében zajlott, több mint száz fő, a világ minden tájáról érkező pedagógus és kutató szakember részvételével, akik megosztották egymással eredményeiket, jó gyakorlataikat és kihívásaikat az oktatás kulturális kérdései kapcsán. A Foresee szakemberei által tartott előadás számba vette hogyan kapcsolódnak a kulturális kérdések és a resztoratív gyakorlatok egymással, majd egy saját praxisból hozott esetelemzést mutattak be jó gyakorlatként, amely egy gyűlölet-bűncselekményt követő resztoratív ülés tanulságairól szólt. Az előadást inspiráló megbeszélés követte a nemzetközi hallgatóság aktív részvételével.
A konferencia honlapja itt elérhető.
A konferencia előadás absztraktja:
„A konfliktuskezelés univerzális megközelítése? A resztoratív szemlélet alkalmazási lehetőségei multikulturális környezetben”
Zsuzsanna Z. Papp, Borbála Fellegi, dr.
Az előadás célja a resztoratív szemlélet multikulturális környezetben történő alkalmazhatóságának megvitatása, és olyan esetek bemutatása, melyek gyakorlati jó példának tekinthetőek. A helyreállító igazságszolgáltatás egy alternatív konfliktuskezelési szemlélet, amely a normasértésre a felek közti, független facilitátor által létrehozott párbeszédre épít. Kezdetnek a kultúra szerepéről esik szó általánosságban a konfliktusok során, és a resztoratív módszerekkel kapcsolatban. Példákon és elméleti összefoglalásokon keresztül vizsgáljuk meg azon kihívások körét, melyet a kultúrák különbözősége támaszthat egy resztoratív folyamat során (mint például konfliktusforrások, kommunikációs akadályok, eltérő célok és prioritások). Kutatások és facilitátorok feljegyzései (Törzs, 2014) egyaránt azt mutatják ugyanakkor, hogy a resztoratív módszerek heterogén kulturális környezetekben is hatékonyak. Ezért az előadás második részében azokra az univerzális igényekre fókuszálunk, melyek általánosak minden konfliktusban, valamint a resztoratív igazságszolgáltatás ezekre adott válaszaira (értékek, elvek, kommunikációs normák). Végül a resztoratív megközelítés iskolai megelőzésbeli lehetőségeiről esik szó. A Foresee Research Group által folytatott esettanulmányok is bemutatásra kerülnek.
Nincsenek üzenetek