Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet projektjének keretében szervezett tábor céljai között szerepelt az alternatív vitarendezés iskolai lehetőségeinek megismertetése a projektben résztvevő intézmények által delegált diákokkal, valamint a tanárok továbbképzése a témában. Cél volt továbbá a tanár–diák párok együttműködésének elősegítése, és felkészítésük arra, hogy az alternatív vitarendezési technikákat célzottan, az intézményi sajátosságokat figyelembe véve tudják alkalmazni különféle szerepeket ellátva (például tájékoztató, problémajelző, terelő, mediátor, stb.). Mindemellett a képzés célja volt az alternatív vitarendezés iránt érdeklődő diákok és tanárok kapcsolatrendszerének és hálózatának erősítése, amely csatornája lehet a későbbi szakmai tapasztalatcserének az alternatív vitarendezés alkalmazásáról és továbbfejlesztési lehetőségeiről.
A tábori programon 11 iskolából 42 fő (21 tanár és 21 diák) vett részt, és 6 tréner (Krémer András, Fellegi Borbála, Pallai Katalin, Erdész Anita, Győrfi Éva és Z. Papp Zsuzsanna) működött közre.
A résztvevő tanár-diák párok megerősítették szándékukat a további együttműködésre és számos feladatot vállaltak az AVR saját iskolájukban történő bevezetése és működtetése kapcsán. A vállalások egy része a tájékoztatással, a módszerek és lehetőségek megismertetésével volt kapcsolatos (pl. Projekt nap szervezése vagy tanóra keretén belüli tájékoztatás, ill. szakemberek meghívása előadás tartása céljából, a vezetőséggel való kommunikáció, stb.), más részük a konfliktuskezelés folyamatban való saját szerepvállalást érintette (pl. problémajelzés, terelés, AVR intervenció előkészítése, illetve mediáció).
Nincsenek üzenetek