A Foresee Kutatócsoport KLÍMA+ programja során - középiskolás diákok bevonásával - készült film az iskolai konfliktusok kezelésének alternatív módszereiről valamint e módszerek legfontosabb alapelveiről.
Film a konszenzusteremtésről, a bevonásról, a partnerségről, a tiszteletről, a jóvátételről, az elfogadásról, a befogadásról, a közösségről. További információ, jelentkezés a képzésre
Örülünk, ha a filmet sokan sokfelé használják, vetítik, így valósulhat meg a széleskörű tájékoztatás és szemléletformálás.
Ennek használata teljesen ingyenes, csupán annyit kérnénk, hogy a film bemutatásakor kerüljön megemlítésre, hogy a film a Foresee Kutatócsoport megbízásából készült.
Köszönjük!
A Foresee Kutatócsoportnak ítélte meg nemzetközi díját az Európai Fórum a Helyreállító Igazságszolgáltatásért (European Forum for Restorative Justice - EFRJ), melyet eddig kizárólag magánszemélyek kaphattak meg. Ennek a rangos díjnak a célja olyan, többnyire kutató vagy aktivista személyek és szervezetek munkájának értékelése es elismerése, akik vagy amelyek hozzájárultak a helyreállító igazságszolgáltatás... |
Z. Papp Zsuzsanna és Fellegi Borbála a Foresee Kutatócsoport képviseletében konferencia előadást tartott „A konfliktuskezelés univerzális megközelítése? A resztoratív szemlélet alkalmazási lehetőségei multikulturális... Az ötnapos rendezvény a Nemzetközi Egyesület az Interkulturális Oktatásért és az ELTE PPK Interkulturális Pedagógiai és Pszichológiai Központ közös szervezésében zajlott, több mint száz fő, a... |
Fellegi Borbála kerekasztal-résztvevőként beszélt a Foresee KLIMA+ Projektjéről, és a konfliktuskezelés bűnmegelőzésben, valamint az oktatás mindennapjaiban játszott szerepéről. A Belügyminisztérium és az Országos rendőr-főkapitányság közös rendezésében létrejött kétnapos konferencia hallgatósága elsődlegesen rendészeti, pedagógus és szociális szakemberekből állt. A konferencia megnyitóján köszöntőt mondott dr. Felkai László, a Belügyminisztérium közigazgatási... |
Október 25-én kedden 17.30-tól az iskolai konfliktusokkal, az iskolai erőszakkal és az iskolai konfliktuskezelés lehetőségeivel foglakozott az ELTE ÁJK Kriminológiai TDK-ja. Vendégek voltak: Aáry Tamás Lajos az oktatási jogok... A kerekasztal beszélgetésen nagyjából 15 hallgató vett részt. Az érintett témák között voltak a bántalmazó és bántalmazott gyermekek személyiségjegyei, a tanárok szerepe és felelőssége, a családi hátterek, valamint a család szerepe. Szintén megvizsgálásra került az iskolai erőszak kapcsán a jogi... |
Hadnagy Márta vagyok. Eredeti szakmám szerint villamosmérnök vagyok, de már 15. éve tanítok a balatonfűzfői szakközépiskolában elektronikát és informatikát. 13 éve vagyok osztályfőnök, és 2 éve a diákönkormányzat munkáját segítő... Alaptermészetemből adódóan (azt mondják gyógyíthatatlan optimista, és örökösen jókedvű vagyok) nem bírom a konfliktusokat: sem úgy, hogy én legyek benne, sem pedig úgy hogy a környezetemben konfliktus legyen. Ezért aztán szívügyem ezen helyzetek rendezése. |
2011. augusztus 1. és 5. között Zánkán megvalósult „Az alternatív vitarendezés, az érdekalapú tárgyalás és resztoratív technikák bevezetése a szakképző intézmények működési és nevelési gyakorlatába" című projekt mintaintézményi... Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet projektjének keretében szervezett tábor céljai között szerepelt az alternatív vitarendezés iskolai lehetőségeinek megismertetése a projektben résztvevő intézmények... |
A Foresee képviseletében Dr. Győrfi Éva, Benedek Gabriella és Dr. Fellegi Borbála tartottak előadást és interaktív szakmai műhelyt az iskolai konfliktusok kérdéséről, a KLÍMA+ programról és a film... A Közösségfejlesztők Egyesülete harmadik alkalommal tartotta meg Nyári... |
A Másság Alapítvány Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Jogvédő Irodája (NEKI) az Amerikai Egyesült Államok Nagykövetsége által támogatott egy napos workshopot szervez Debrecenben. A workshop időpontja: 2011. szeptember 12. (hétfő) 10.00 – 16.00 óra |
A Van dolgunk egymással című film először került mediációval foglakozó nemzetközi közönség elé. Június 9-én Fellegi Borbála, a Foresee Kutatócsoport vezetője, a CEU Nyári Egyetem kéthetes mediációs képzésének egyik oktatójaként egy harminchat... |
Közösségi konfliktuskezelés az iskolában – filmes segédletet és felkészítő műhelyt biztosít a Foresee Kutatócsoport programja. A Klíma+ program egy középiskolások bevonásával készült filmmel és az erre épülő beszélgető-vetítő... A projekt keretében diákok, pedagógusok és különböző iskolai segítő szakmák képviselőinek közvetlen bevonásával, Van dolgunk egymással címmel, egy 27 perces kisfilm készült, hozzá kapcsolódó képzési segédlettel. Az angol felirattal is ellátott, az interneten... |